UZMANLIK ALANLARIMIZKİRA HUKUKU

Kira Hukuku

Kira Hukuku, kiralayan ile bir mülkü geçici olarak elinde bulundurmak isteyen kiracı arasında akdedilen kira sözleşmesinden kaynaklanan hukuki ilişkiyi ele alan hukuk dalıdır. Kapsamı arasında kira sözleşmeleri, sözleşmenin taraflarının hakları ve sorumlulukları, kira bedeli ve artışları, kira sözleşmelerinin sona erdirilmesi, taşınmazın tahliyesi gibi konular bulunmaktadır.

Kira Hukuku alanında Korkusuz Hukuk Bürosunun verdiği hizmetlerin kapsamı aşağıdaki gibidir:

• Kira Sözleşmesi Hazırlama,
  • Tahliye Taahhüdü,
  • Tahliye Taahhüdüne İlişkin Uyuşmazlıklar,
  • Kiralananın Aile Konutu Olmasından Kaynaklanan Uyuşmazlıklar,
  • Kira Bedelinin Ödenmemesinden Kaynaklanan Uyuşmazlıklar ve Tahliye Davaları,
  • İhtiyaç (Gereksinim) Nedeniyle Tahliye Davaları,
  • Kira Tespit Davaları,
  • Kira Uyarlama Davaları,
  • Hor Kullanma Tazminatına İlişkin Uyuşmazlıklar,
  • Depozito Bedelinin İadesi
Vekaletname nasıl çıkartılır?

Vekaletname çıkartmak için notere nüfus cüzdanı veya pasaport ile bizzat başvurulmalıdır. Yurt dışında yaşayanlar ise ilgili ülkenin Türk Konsolosluğuna başvurmalıdır. Vekil olması istenen avukatın baro sicil numarası, adresi gibi bilgiler ile birlikte işin niteliğine uygun yetkileri haiz vekalet çıkartılabilir.

Mirasçılık belgesi (veraset ilamı) nasıl alınır?

Mirasçılık belgesi (veraset ilamı) 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu’nun 598. maddesinde düzenlediği üzere, sulh hukuk mahkemesinden veya noterlikten temin edilebilir.

Avukat tutmak zorunlu mudur?

Türk Hukukunda kural olarak avukat ile temsil edilme zorunluluğu yoktur. Taraf ehliyeti olan her birey, mahkemelerde kendisini temsil etme hakkına sahiptir. Ancak istisnai olarak belli kanunlarda bu husus zorunlu tutulmuştur.

Hukuki işler ve davalar uzmanlık gerektirmektedir. Zaman, masraf ve hak kaybına uğramamak için bir avukattan hukuki destek alınmalıdır.

Tarafı olduğum bir dava var mı? Nasıl öğrenebilirim?

E-Devlet Adalet Bakanlığı Dava Dosyası Sorgulama ekranından tarafı olduğunuz dosya olup olmadığını, var ise bilgilerini görüntüleyebilirsiniz.

Dava süreci ne kadar sürer?

Buna net bir cevap vermek mümkün değildir. Açılan davanın türüne, mahkemelerin iş yükünün ağırlığına ve kademeli yargılama sistemine göre davanın sonuçlanması değişkenlik göstermektedir.

Sorularıma nasıl cevap alabilirim?

Korkusuz Hukuk Bürosu olarak bizler, size hukuki destek sunmaktan memnuniyet duyacağız. Mesai saatlerimiz (hafta içi 09:00-18:30) içerisinde (0212) 482 32 31 numaralı telefondan bize ulaşabilirsiniz. Dilerseniz bilgi@korkusuzhukuk.com adresine mail gönderebilirsiniz.